Beques USTEC

Aquesta reunió va servir per conèixer l'estat de projecte de beques que porta a terme el sindicat USTEC des de fa molts anys a la comunitat de Primavera del Ixcán. Aquestes beques serveixen per a que joves de la comunitat puguin seguir estudiant després del básico. Tal i com vam poder constatar per part de les familíes, sense aquest tipus d'ajuda, els joves de la comunitat no podrien seguir estudiant. Tot i això per a moltes famílies significa un esforç realment molt dur tenir un fill o filla estudiant fora de casa ja que les beques no cobreixen el 100% dels estudis amb la qual cosa la família ha de posar-ne la part que manca. És per tant una decisió que es pren a nivell de família i en la qual es posa l'esforç de tots els i les membres.
Les beques també tenen com a contrapartida que com que se'n poden donar ben poques es demana als i les estudiants que quan acabin els estudis l'esforç que ha realitzat la comunitat per formar-los reverteixi en la pròpia comunitat.
Un dels punts més importants en aquest projecte és que es demana que en el sistema de distribució de les beques es tingui en compte un equilibri entre sexes, i que tant noies com nois puguin ser considerats vàlids per gaudir-ne.
Esta reunión sirvió para dar a conocer el proyecto de becas que lleva a cabo des de hace muchísimos años el sindicato USTEC en la comunidad de Primavera del Ixcán. Estas becas sirven para que los y las jóvenes de la comunidad puedan tener la oportunidad de seguir estudiando cuando finalizan la etapa del básico. Pudimos constatar que sin esta ayuda la mayoría de familias no podría enviar a sus hijos e hijas a estudiar fuera de la comunidad aunque también significa un esfuerzo muy grande por parte de ellas ya que la beca no cubre el 100% del gasto a nivel económico y la familia tiene que poner la otra parte. Es una decisión que se toma en el seno de la familia y en la cual se implican todos sus miembros.
Las becas también tienen la contraparte que como se dan muy pocas se pide a los y las estudiantes que cuando finalicen sus estudios reviertan en la comunidad su aprendizaje.
Uno de los puntos básicos en este proyecto es la repartición equilibrada entre chicos y chicas, se tiene en cuenta por lo tanto que reviertan en la misma proporción.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada